جـــــدیدترین مطالب

کفی ‌طبی تزریقی

کفی ‌طبی تزریقی از ارتز های پا هستند که بسیار مورد توجه واقع شده اند، به این علت که استفاده ازآنها آسان است و دارای صرفه ی اقتصادی نیز هستند و می توان با مراجعه به مراکز تولید ارتز های پا کفی مناسب را تهیه کرد. طیف وسیعی از افراد که دارای درد در ناحیه ی پا هستند از کفی ‌طبی تزریقی استفاده می کنند.

کفی طبی تزریقی چیست ؟

کفی ‌طبی تزریقی از ارتز های پا هستند که بسیار مورد توجه واقع شده اند، به این علت که استفاده از آنها آسان است و دارای صرفه ی اقتصادی نیز هستند.

این نمونه از کفی طبی برعکس کفی های دیگر مثل کفی طبی اختصاصی CNC که فرد باید به متخصص ارتوپد مراجعه کند و با توجه عارضه و مشکلات پا نوع خاصی از کفی طبی برای بیمار طراحی و ساخته شود، دارای پروسه ی زمان بری برای تهیه کردن نیستند و می توان با مراجعه به مراکز تولید ارتز های پا کفی مناسب را تهیه کرد.

طیف وسیعی از افراد که دارای درد در ناحیه کف پا هستند از کفی ‌طبی تزریقی استفاده می کنند، از کودکان و نوجوان گرفته تا بزرگسال و میانسال. کفی ‌طبی تزریقی در موارد مختلف مثل پیاده روی روزانه، ورزش، فعالیت های بیرون از خانه استفاده می شود و به راحتی در کفش قرار می گیرد.

به علت اینکه این کفی ها به صورت مداوم استفاده می شوند جنس آنها از مواد مرغوب تهیه می شود تا علاوه بر ماندگاری بالا، از بو گرفتن کفش و پا جلوگیری شود. این کفی ها از نظر جنس به سه دسته تقسیم می شوند : کفی های نرم، کفی های سخت و کفی های نیمه سخت که از انواع فوم ها، چرم طبیعی و مواد پلیمری ساخته می شوند. کفی ‌طبی تزریقی معمولا در مواردی کاربرد دارند که فرد دارای عارضه ی خیلی شدیدی نیست و با نظر و توصیه ی پزشک می تواند برای درمان از کفی طبی استفاده کنید. استفاده از این کفی ها در پیاده روی های طولانی حس خوبی به فرد داده و از خستگی کف پا جلوگیری می کند.

مزایای استفاده از کفی ‌طبی تزریقی

کفی های طبی یک وسیله ی کمکی برای کاهش درد حاصل از ناهنجاری ها و مشکلات کف پا، پاشنه و قوزک پا بدون نیاز به عمل جراحی است. کفی تزریقی که از مواد پی.یو ساخته می شوند، از کفی های طبی ارزان قیمت هستند و به راحتی در انواع کفش جایگذاری می شوند.

بسته به نوع مشکل و عارضه پا، نوع کفی های طبی تزریقی نیز متفاوت است و میزان تراکم مواد و نرمی و سختی مواد می تواند متغیرباشد. کفی ‌طبی تزریقی جز کفی های از پیش ساخته هستند یعنی برای ساخت آنها نیاز به اسکن و تصویر برداری سه بعدی از کف پا نیست، بلکه در انواع سایزها و انعطاف پذیری متفاوت ساخته می شوند و برای خرید فقط لازم است کفی تزریقی را تست کنید و سایز مناسب پا را انتخاب کنید.

کفی ‌طبی تزریقی با تراکم بالا برای صافی کف پا در نوجوانان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کفی های دیگر که با استفاده از فوم سرد تولید می شوند و داراری تراکم کمتری هستند، مشابه یک بالشتک نرم در زیر پا قرار می گیرند و باعث کاهش فشار و درد در ناحیه کف پا می شوند. برای اینکه کفی ‌طبی تزریقی در کاهش درد و ناراحتی ها موثر تر واقع شون باید به صورت طولانی مدت از آنها استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *