جـــــدیدترین مطالب

کفی‌ طبی CNC

کفی های طبی فوم (CNC) یکی از پرفروش ترین و پر مصرف ترین ارتز هایی است که در مراکز ساخت وسایل ارتوپدی تولید و ارائه می شود. از کفی های طبی فوم (CNC) برای طیف وسیعی از ناهنجاری های پا استفاده می شود. این ارتز دارای برامدگی در قسمت های مختلف است که با برآمدگی های کف پا فیت می شود.

کفی های طبی فوم (CNC) چیست ؟

کفی های طبی فوم (CNC) یکی از پرفروش ترین و پر مصرف ترین ارتز هایی است که در مراکز ساخت وسایل ارتوپدی تولید و ارائه می شود. از کفی های طبی فوم (CNC) برای طیف وسیعی از ناهنجاری های پا استفاده می شود. این ارتز دارای برامدگی در قسمت های مختلف است که با برآمدگی های کف پا  فیت می شود و باعث متعادل کردن وزن در کف پا و حفظ تعادل در هنگام ایستادن می گردد و از فشار زیاد بر مناطق خاص پا و مفاصل جلوگیری می کند. کفی های طبی برای کاهش درد و بهبود عملکرد در کسانی که دارای کف پای صاف هستند و برای کاهش فشار نیاز به پشتیبانی یک وسیله ی خارجی مکمل دارند، بسیار موثر است. این کفی های طبی فوم (CNC) دارای دو مدل کامل و 4/3 هستند. مدل کامل تمام کف پا را پوشش می دهد، حال آنکه کفی طبی 4/3 فقط برای قسمتی از کف پا استفاده می شود و معمولا برای زمانی مناسب است که فرد صندل و کفش های باریک به پا می کند. در گذشته کفی های طبی را به صورت دو بعدی طراحی می کردند بدین صورت که فرد روی یک کاغذ کربن ایستاده و یک نقشه از پای فرد توسط متخصص طراحی و سپس کفی با مواد اولیه مربوطه ساخته می شود. در روش های جدید شخص به روی یک اسکنر می ایستد و تصویری سه بعدی از پای شخص ایجاد می گردد و بعد با استفاده از دستگاه CNC و مواد اولیه که معمولا فوم هستند کفی طبی متناسب با پای شخص ساخته می شود.

موارد استفاده از کفی های طبی فوم (CNC

کفی های طبی فوم (CNC) با ساپورت کردن قسمت هایی از کف پا که ممکن است به درستی تراز نشده باشند، اعم از پاشنه و قوس کف پا، کمک می کنند تا عملکرد پا به حالت عادی برگردد و درد را نیز به صورت طولانی مدت تسکین می دهد. کف پای صاف که یک مشکل مادر زادی است و در آن فرد فاقد قوس کف پا است، هنگام ایستادن کف پا مماس بر زمین است که این عارضه باعث می شود که فشار ناشی از زمین به کف پا منتقل شود و موجب درد در زانو و مفاصل گردد استفاده از کفی های طبی فوم (CNC) باعث می شود که فشار ناشی از این حالت که به مفاصل وارد می شود کاهش یابد. کفی های طبی فوم (CNC) به دلیل تاثیر گذاری در بهبود طیف وسیعی از مشکلات پا و همچنین در افرادی که به دلیل مشکلات دیابتی و آرتریت در راه رفتن مشکل دارند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کفی طبی در این عارضه ها مثل یک فنر کمکی عمل کرده و در کاهش فشار و درد به هنگام راه رفتن و حرکت کردن کمک می کند. از دیگر عارضه هایی که برای درمان نیاز به کفی های طبی فوم  (CNC) دارد، خارپاشنه است که در آن یک زائده ی استخوانی شکل در پاشنه ی پا به وجود می آید و باعث ایجاد درد هنگام راه رفتن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *